Henke Larsson

Dagens samtalsämne runt om i landet idag verkar vara att Mr Larsson kommit med i EM-truppen. Åsikterna varierar men de flesta, inklusive media, verkar tycka att det var det bästa som kunde hända.
Jag själv är lite kluven. Jag anser att om man tackat nej till framtida landsslagsspel borde man inte ens vara påtänkt till uttagningar till spel. Men enligt Sportbladet har man tjatat länge på Henke och nu har han "äntligen" gett med sig. Ska man verkligen "ge med sig" till landslagsspel? Borde inte det vara målet med det man gör under säsong? Så är det inom handbollen i alla fall, vet inte om det kankse är skillnad inom fotbollen så klubbspel verkar smälla högre.
Henke är en grymt duktig lirare, men ett nej är ett nej. Heja Markus Berg! Det är min åsikt i alla fall.


Nu till dagens filosofistund.

Åkte till Götet
idag för att få en paus och bara mysa i solen lite och på vägen hem kom jag till insikt om något.
Något som gjorde mig, ja lite faktiskt, lycklig.
Det började liksom bubbla och sprudla inom min och jag ville bara skratta högt och hoppa, men kunde inte med det mitt på Kungsportsplatsen...:)

Några knep som kan pigga upp:

1. Ta ur ipoden ur öronen och LYSSNA på naturen och allt som finns runtomkring
2. Ta en promenad och insup alla dofter.. min favorit är syren....
3. Tänk inte för mycket. Man kan inte styra sitt öde, det som händer, det händer..
4. Sysselsätt dig med sådant som får dig att må bra och umgås med människor som får dig att må bra.
5. Skäm bort dig själv lite då och då.. Jag klipper mig =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0