Ticket to anywhere

Under mina strapatser på stan idag lät jag tankarna sväva lite och bara filosofera lite.
En tanke som slog mig är att det verkar som att alla människor har en önskan om att få komma iväg, att fly verkligheten liksom. Varför är det så? Varför kan man inte bara vara nöjd med det man har och vara lycklig för det?
Det är kanske inte förrän man förlorar något eller någon som stod en nära som man förstår vad som är viktigt. VAKNA UPP! Njut av livet så mycket det bara går:)

Jag ska iof inte säga nåt, är lika konstig själv. Visst njuter jag och är nöjd med allt jag har men ändå.
Något av det bästa jag vet är att åka buss eller bil långt och bara åka. Ibland önskar jag att jag inte var på väg nånstans utan bara fortsatte och fortsatte tills man tröttnat, och kunde vända och åka hem igen=)
En önskan  jag har är att man ska kunna pausa tiden, sätta sig på ett tåg, åka till en stilla plats, helst havet, och bara titta och lyssna på tystnaden..

En låt som verkligen handlar om detta att vilja åka någon annanstans är Tracy Chapmans Fast Car.
En av raderna går: "Take a fast car and keep on driving"  Är det inte så många vill ha det ibland?
En annan är : " I got a ticket to anywhere"  Också en mening som rymmer mycket tankar..
Låten är grymt i alla fall och jag har älskat den sen jag var liten och satt i en gnisslig fåtölj och käka ostmacka.:)

Nu till något annat som jag inte kunde låta bli att skratta åt..

Kusinens pojkvän heter Carl och tydligen tycker hennes föräldrar det är komiskt att han stavas med C, och kallar honom därför för Carl med C. Ser framför mig hur alla tre går omkring och säger Carl med C varje gång de frågar  något om honom. Haha:


nu väntar stryktvätten..



 En annan bild man kan skratta åt. (Misslyckad camping i Lysekil) haha




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Linnea! Detta har inte jag godkänt! Fy vad taskigt.. :)

2008-05-10 @ 01:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0