Tid till eftertanke

Match idag med Farmen. Vinst som var riktigt skön att få med sig..Synd att jag själv var kass..


Fick ett kedjebrev av en kompis igår som verkligen fick mig att tänka efter. Det handlade om att man under hela livet gör medvetna val. Typ som nu, då jag är ganska stressad över skolan och att det händer massa andra tuffa saker.
Istället för att gnälla kan jag välja att se det positivt och istället tänka över vilken tur jag har som har möjlighet att studera och senare i livet få jobba med det jag verkligen vill.
Man kan hela tiden välja om man vill deppa ner sig över att killen är skit, eller tänka att det finns en ÄNNU bättre därute som bara väntar. Man är alltid värd den bästa!
Antingen väljer man att lägga energi på småsaker som inte betyder ett skit eller  så bestämmer man sig för att njuta av livet så länge man får chansen att vara kvar..



Så tycker jag iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0