Funderingar.

Nu har Linnéa funderat igen.. Som jag gnällt på tidigare har det varit väldigt mycket i skolan. Nästan varje dag har gått åt till att läsa in sig på alla möjliga kemiska formler och beteckningar. Så är det ju för många kan man tycka. MEN! Jag har upptäckt en tråkig sak om mig själv när jag är stressad över skolan. Jag blir fruktansvärt irriterad på allt och alla. Så förlåt till alla som befinner sig i min närhet under tentaveckor..=)
ÄNTLIGEN börjar alla bitar i alla fall falla på plats.. På måndag är det över och då ska vi fira med kaffe i VictoriaPassagen.

Volvoutgång. Igår var det dags för en liten "återträff" för oss på avdelningen.. Det var jag, David, Jonatan, Richard, Mathias och Mikaela =) Först lite chez amis och sen Trädgårn. Mycket smått där, men musiken på övre plan är ju oslagbar!  Åkte dock hem tidigt eftersom jag hade bil och skulle till biblioteket imorse och plugga med Jossan, Sofia och Mad. Två timmars läsning blev det innan det var dags för lunch. Imorgon ska vi köra sista racet mellan 10-16.
Ska försöka hinna med bössaker idag med.. typ funktionella grupper, glukosmolekyler, fetter, kolhydrater och mina anteckningar, får se när jag orkar börja bry mig. haha.

IDROTTSLYFTET. Måste skriva om detta underbara projekt som är ett samarbete mellan skola och förening. Staten bidrar med pengar så att skolbarn ska kunna få möjlighet till extra idrott/rörelse och målet är att barn ska få upp ögonen för det här och tycka att det är roligt. Jag har fått möjligheten att  vara delaktig i detta och 1-2 ggr i veckan anordna bolleksaktiviteter för mellanstadiebarn, vilket känns jättekul! Det är jättekul att se hur vissa lyser upp när man säger att de är duktiga och se hur de vågar mer och mer. Det är nog även en bra grund att stå på inför framtiden.

Yrkesval. För en tid sedan hade vi en föreläsning om ätstörningar som var jätteintressant. Föreläsaren hade arbetat som kostrådgivare i idrottsklubbar och då var det som att det gick upp ett ljus för mig! det är ju det jag vill göra! Så nu är det full fart!
Mycket annat jag vill göra med men det löser sig =)

Dator. Äntligen har den kommit! :) Köpte den igår med min kära far.. Så nu står den här och förgyller min tillvaro.  Kommer nog tillbringa all min lediga tid här. haha. Installerade precis Office och ska snart lära mig powerpointen. Ska ju prata lite om kost med A-pojkarna. Måste ta tag i det där snart..


PRESCQ50112EO  Här är den! erkänn vacker? hehe...


Ikväll. Ska jag hem till Sofie. Hon ska plugga i Polen ett halvår så ska dit på avskedsfest..:S kul men ändå tråkigt...
Sen blir det en lugn kväll framför soffan eftersom jag ska upp igen. Plugg hela dagen fram tills fyra då det är middag hemma hos farmor med lite släkt =)


LÅNGT inlägg men det ska man bjuda på ibland det med...

du ska se att det löser sig, jag finns för dig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0