Ska nya röster sjunga..

Den 11 februari dog min farfar, Hans, och idag den 20 mars var det begravning. Den ägde rum i Bergssalen i Kungälv och jag tror att den blev precis som farfar ville ha den. Vacker musik och fokus på glädje och tacksamhet över tiden vi fick med honom.
Jag och min kusin läste en mycket vacker dikt som jag tror representerar det farfar tyckte om livet..
Tårarna kom när vi alla i familjen tog farväl vid kistan. Jag är så glad att jag fick höra av gamla vänner hur min farfar var innan jag föddes. Jag blev stolt över vad han har åstadkommit i sitt liv och jag hoppas att han är stolt över oss också.. Jag kommer sakna mitt största fan..

R.I.P farfar....


En enda sak är säker och det är livets gång
Att allting vänder åter
och allting vänder om
Och fastän våra röster
ska mattas och förstummas
Ska nya röster sjunga
Ska nya röster sjunga

När vi har blivit gamla
och vårt hår har blivit grått
När livet börjar mörkna
och dagarna har gått
När våra kroppar krokna
och våra steg blir tunga
Ska nya röster sjunga
Ska nya röster sjunga

Så segrar inte döden
fast åren har sin gång
Så stannar inte tiden
den bara börjar om
För sångerna om livet
som aldrig kan förstummas
Ska nya röster sjunga
Ska nya röster sjunga

Stolt och lycklig över att vara en del av min familj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0