Födelsedag

Dagen började med skönsång från min familj klockan 04:30! Då är man knappt levande ;) Fick en digitalkamera (!!!) och melodifestivalskivan.. Me like! Sen sov jag lite till, tills badrumsgubbarna komoch banka i väggarna.. Eftersom lektionen var inställd på morgonen kunde jag ta en sen buss in till stan där jag skulle träffa tjejerna för lunchdate. Kinamat med chokladmuffins till efterrätt.. Mumma:) Tack mina älsklingar som bjöd mig!

Sen plugg för hela slanten då vi tillslut lyckades bli klara med PM:et.  Solen strålade in genom fönstret så Rump-Sofia satt med brillor. Om ni läser om gripandet av han som hotat att skjuta på KTH är det min vära vän E som är "vittnet i titthålet" haha, söt är hon.

Nu har jag precis kommit hem och ska strax dra till Oasen och simma med Sara. Fick bli knärehab idag istället för handboll.

En annan filosofi idag som jag och Emma diskuterade. Det är konstigt att man har en födelsedagskänsla i magen när man fyller år. Man känner liksom att det är ens egen dag och man tycker att man förtjänar lite extra uppmärksamhet. Man har liksom en slags rätt att känna sig ego och världens får gärna kretsa kring BARA mig..:D Man får en liten egoboost bara av att gå in på fejjan..

Och vad tycker ni? Om man drömt om Salem al Fakir och Andreas Johnson två nätter i rad, är det nog med melodifestival då? :P Tur att det är uppehåll nu ett tag innan det är dags för den stora finalen i maj. Jag själv tror att det kan gå hursomhelst men vi får väl se. Vi i Sverige är alltid så himla säkra på att vi vinner men ändå slutar vi på hedrande sistaplatser. Tydligen många ballader i startfältet i år och vem vet, kanske en fördel att vara som alla andra istället för att skicka något "nytt och speciellt"?

Kom på att det är första gången jag firar en födelsedag utan att bo hemma. Jag sov ju hemma inatt och det betyder nog att man inte riktigt släppt taget än. Tycker det är gött att ha mamma, pappa, david och simon i närheten hela tiden:)

Hoppas ni får en underbar kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0