Handbollsknä

Idag hände en sak som jag hade hoppats inte skulle hända igen. Jag ramlade illa på mitt knä och fick ruggigt ont på baksidan av knät. Jag gjorde samma sak under en match för några månader sen och sen dess har det inte gått över och idag gjorde jag som sagt samma sak igen.
Jag vet inte vad det är men det värker nästan hela tiden och det gör ont när jag går i trappor och långa sträckor.
Nu har jag mailat till en läkare som har kontakt med klubben så jag hoppas hon kan hjälpa mig.
Fick ett knäprogram av våran sjukgymnast som jag ska köra imon med lite cykel.

Det är konstigt varför det är så många handbollsspelare som drabbas av knäskador. Man tycker att det borde finnas så mycket kunskap inom området nu att dessa typer av skador kan förebyggas. Lovande talanger vars utveckling hastigt bromsas upp eller ibland kanske någon drabbas så hårt att karriären över. Pga att man tränat fel eller helt enkelt inte byggt upp knät alls.. Illa illa..
Nu när jag själv är tränare tänker jag jobba stenhårt med att tjejerna tränar knät ordentligt och ser till att de förstår hur viktigt det är..












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0