.telefon.

Det slår aldrig fel... Varje gång jag slutar tidigt på jobbet så ringer det ALLTID någon som vill förstöra min dag. (Det kan vara från Telia, Comhem, Energibolaget etc etc, ja ni fattar typen.

Nu har jag kommit på hur man ska göra för att slippa prata med dessa tjejor och killar. (ta det inte personligt, ni gör bara ert jobb.....) Jag drar helt sonika nytta av samhällets syn på kvinnor (dvs, vi kan inget om el och telefoni osv) och säger följande:

 

"Asså, tyvärr jag har verkligen ingen koll på detta (i mitt fall stämmer det), det är min sambo som har det och han är inte hemma. (någon sambo har jag inte)."

Då får man till svar:

"Jaha, okej, då får jag önska en trevlig dag"

YES, tänker jag och lägger glatt på:)

Jag hatar att spela på att tjejer inte klarar detta men jag hatar dessa samtal och kan verkligen inte säga nej på ett bra sätt. En gång lade jag till och med bara på i örat på stackars killen som ringde...

 

det var dagens visdomsord, nu ska jag göra köttfärspaj


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, dom brukar ju fråga om man tex vill ringa billigare, säg då bara nej. Då har dom inget att komma med. Om dom frågar varför så sägger du bara attt du har så mycket pengar och behöver göra slut på domm ;)!

2011-01-19 @ 19:13:53
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Göran

Eller varför anmäler du dig inte till NIX så slipper du alla dessa samtal!

2011-01-20 @ 09:20:34
Postat av: Sofia

Jag håller med Göran, då behöver telefonen inte ens ringa och göra dig glad för att du tror att du är populär. Nej, då är den tyst hela tiden - och om de råkar ringa ändå kan du bara säga: Ni vet att jag är med i NIX va?

Då lägger de på, illa kvickt!

Puss

2011-01-20 @ 11:10:51
Postat av: Linnéa

Jag är med i NIx, men ändå verkar det som om "vissa" ändå får ringa..

2011-01-20 @ 12:59:42
Postat av: Göran

Ja dom som du är eller har varit kund hos får ringa men inga andra!

2011-01-20 @ 13:38:35
Postat av: Göran

Eller så får du väl skaffa en sambo:-)

2011-01-20 @ 13:39:12
Postat av: Linnéa

haha, ja jag får väl göra det.. Undrar vem som vill bo i min lilla etta:P

2011-01-24 @ 15:45:57
Postat av: Jennie

Haha ja det har jag gjort =), mitt första stansade halsband, bokstäverna är snea och lite "skavda" men övning ska ju ge färdighet så jag ska öva å öva ;)

2011-02-19 @ 20:01:52
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0