Havet

Ibland har man den där känslan av total harmoni. När alla tankar bara försvinner och man bara hör ljuden omkring sig som ett brus. Man går som i ett lyckorus.. Som om hela världen bara stannar och ingen kan störa dig där du går i din lilla bubbla..
Jag fick den känslan idag..

Helt plötsligt var den där, när man minst anar det..

Jag har dock en gissning om hur man skulle kunna plocka fram den. Sen jag var liten har jag älskat havet. Allt med havet. Färgerna, ljudet, känslan av att hoppa i från bryggan, den skräckblandade förtjusningen sekunden innan man landar i vattnet..
Framförallt är det nog den lugnande verkan det har på mig. Att sitta och titta ut över horisonten ger mig en sorts frihetskänsla.. Havet känns oändligt och man kan ta sig hur långt bort man vill..Det hjälper att tänka så ibland..
Att man i tanken har vingar och bara ger sig iväg..
Ett tips om man är stressad någon.. Sätt er och blunda och bara lyssna på vågorna, titta ut över vattenlinjen och bara njut..
Det är livskvalitet det!

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0